مهم ترین نکات انتخاب باطری ماشین


انتخاب صحیح باطری ماشین دارای اهمیت بسیار زیادی است و شما باید با انتخاب صحیح باطری ماشین طول عمر کارایی خودرو را افزایش داده و همچنین از بروز خرابی خودرو جلوگیری کنید. اما کدام باطری ماشین می تواند برای شما مناسب باشد؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان خودرو ها به آن فکر می کنند و ما قصد داریم در این مقاله مهم ترین نکات را در هنگام خرید باطری ماشین به شما بگوییم. در صورتی که می خواهید یک باطری خودرو خریداری کنید، باید توجه داشته باشید که نکات ریز بسیاری وجود دارد که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. یک باطری گران قیمت همواره نمی تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و همچنین باطری ماشین باید با مدل و برند خودروی شما سازگاری داشته باشد تا از بروز خرابی جلوگیری شود.

در ادامه می توانید با مهم ترین نکاتی که در این زمینه حائز اهمیت است را مطالعه کنید و همچنین برخی از نکات مهم در صورت خرابی باطری ماشین را با شما در میان خواهیم گذاشت. در صورتی که خودروی شما به دلیل نقص عملکرد باطری دچار مشکل شده است می توانید از خدمات باطری سازی سیار استفاده کنید و سپس از این مقاله برای انتخاب بهترین باطری ماشین استفاده نمایید.

با انواع باطری ماشین بیشتر آشنا شوید

امروزه باطری ماشین در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار عرضه می شود. از مهم ترین انواع باطری خودرو که با استقبال گسترده ای در بازار همراه بوده است می توان به باطری ماشین از نوع اسیدی و سیلد اشاره نمود که به نوع سیلد در اصطلاح باطری خشک هم گفته می شود. اما ویژگی هر یک از این مدل های باطری ماشین چیست؟ باطری های اسیدی با استفاده از اسید درون ۶ محفظه این دسته از باطری ها کار خود را انجام می دهند. این اسید که با دو قطعه سربی پوشیده شده است می تواند میزان الکتریسیته مورد نیاز خودرو را تامین کرده و در کل یکی از بهترین انواع باطری ماشین به شمار می رود. همچنین امروزه انواع باطری ماشین اسیدی جدید در بازار عرضه شده است که می تواند کارایی بالایی داشته باشد و میزان اسید خود را دیرتر از دست می دهد ولی طول عمر بالایی ندارد. در کنار این مدل باطری ماشین خشک وجود دارد. این دسته از باطری خودرو نیازی به اسید نداشته و در دو مدل مارپیچ و مسطح ساخته می شوند. این محصول با استفاده از سرب و فایبرگلاس ساخته شده است و دارای طول عمر بالایی است. همچنین می تواند در زمان برودت هوا کارایی بهتری نسبت به محصولات اسیدی داشته باشد.

در هنگام خرید باطری ماشین به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که شما قصد خرید باطری ماشین را داشته باشید باید به نکاتی که در این زمینه توسط متخصصان این امر توصیه شده اند اقدام کرده و خرید باطری ماشین را انجام دهید ولی این نکات مهم چیست؟ باید توجه داشته باشید که شاخص CCA و CA که تامین آمپراژ راه اندازی یک خودروی بنزین یا دیزل را نشان می دهد باید با توانایی مورد نیاز خودروی شما سازگاری داشته باشد. به طور کلی CCA برای تامین آمپراژ در هوای سرد و CA به طور کلی نشان دهنده تامین آمپراژ یک خودرو است. شما باید توجه داشته باشید که باطری ماشین شما در هنگام خریداری باید نو و مدل های جدید باشد و از خرید باطری ماشین قدیمی باید جلوگیری شود. همچنین باید توجه داشته باشید که تاریخ انقضای باطری ماشین خریداری شده چه زمانی است. علاوه بر تمامی نکاتی که گفته شد و می تواند به شما در خرید باطری ماشین کمک کند، نگهداری از باطری ماشین نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. برای مثال باطری باید در موقع نیاز شارژ شود، از عملکرد مناسب دینام اطمینان داشته باشید و در صورت نیاز باطری از مواد نگهداری مانند انواع مایع الکترولیت در آن استفاده شود.

 

در صورت خرابی باطری ماشین چه باید کرد؟

باطری و به طور کلی قسمت برق خودرو دارای اهمیت بسیار زیادی است و در صورت خرابی بهتر است که از خدمات باطری سازی سیار استفاده کنید. این خدمات که مانند امداد خودرو و پنچرگیری سیار در دسترس شماست، می تواند راهی مطمئن برای شما به شمار رود تا بتوانید محصولاتی با بالاترین کیفیت را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین می توانید با خرید باطری ماشین با کیفیت بالا بهترین عملکرد را انتظار داشته باشید. بهتر است در صورت خرابی باطری ماشین در قسمت شرق یا شمال تهران با خدمات امداد باطری ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. در صورتی که سوالی در زمینه استفاده از باطری خودرو داشته باشید و یا در میان راه خودروی شما دچار مشکل شد می توانید از این خدمات با بهترین کیفیت استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت که این خدمات با بهترین قیمت در دسترس شماست و حتی الامکان تعمیر باطری ماشین شما در محل انجام می شود تا بتوانید با خیال راحت به راه خود ادامه دهید.

 کلام آخر

امروزه باطری ماشین به یکی از مهم ترین مسائلی تبدیل شده است که بسیاری از صاحبان خودرو را به فکر تعویض باطری انداخته است. این امر به خصوص در زمان سرما و برودت هوا اوج می گیرد و ممکن است که خودروی شما به دلیل عدم عملکرد مطمئن باطری دچار مشکل شود. در این مقاله شما را با مهم ترین نکاتی که در زمینه خرید باطری ماشین باید به آن توجه داشته باشید آشنا کردیم و شما می توانید بر این اساس نسبت به خرید باطری ماشین اقدام نمایید. همچنین در زمینه استفاده از خدمات امداد باطری در صورت نیاز با شما صحبت کردیم و شما می توانید در صورت بروز مشکل در عملکرد باطری خودروی خود از این خدمات بهره بگیرید. به طور کلی باطری یکی از مهم ترین قطعات خودرو به شمار می رود و تامین کننده انرژی مورد نیاز قطعات برقی خودرو است. پس باید به بهترین نحو نگهداری شده و در صورت نیاز به تعمیر از کارشناسان مجرب استفاده شود. همچنین در هنگام خرید باطری ماشین باید توجه داشته باشید که تمامی نکات ذکر شده در این مقاله را مورد بررسی قرار داده و بهترین باطری ماشین را برای خودروی خود خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی