باتری خودروهای محبوب در ایران


باطری خودرو یکی از مهمترین قسمت های هر خودرو است که باید در انتخاب آن دقت شود و همواره از نمونه های مناسب برای خودروی خود استفاده نمایید. امروزه ایران یکی از کشورهای خوب و موفق در زمینه تولید انواع باطری ماشین است، و تولیدی های مختلفی در سرتاسر ایران انواع باطری را برای خودرو های سبک و سنگین تولید می کنند.

باطری خودرو محصولی است که برای انتخاب آن باید از مشخصات و ویژگی های خودروی خود اطلاع داشته باشید و نوع مناسب آن را انتخاب کنید. به طور معمول استفاده از باطری خودروهای مختلف بر روی یکدیگر توصیه نمی شود زیرا اگر آمپر باطری ضعیف تر و یا قوی تر آمپر دینام خودروی شما باشد، در درجه اول خود باطری آسیب می بیند و در مرحله دوم نیز اولین آسیب ها شامل قسمت های برقی خودرو از جمله دینام می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای تعویض باطری هر خودرو از آمپر، ولتاژ و ابعاد باطری خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهتر خرید نمایید.

باطری خودرو دارای عمر مفیدی است و بهتر است در زمان خرید به تاریخ تولید باطری دقت شود زیرا عمر مفید باطری ماشین دقیقا از زمان تولید باطری آغاز می شود.

باطری خودرو منبع تغذیه ای است که ممکن است در جاهای مختلفی خراب شده و شما را از ادامه مسیر و یا کار روزانه باز دارد. همچنین به طور کلی خراب شدن باطری ماشین باعث می شود که جابجایی خودرو تقریبا ناممکن شود. به همین دلیل بهترین حالت این است که در صورت خرابی باطری، درخواست تعویض باطری ماشین در محل را از یک مرکز معتبر بدهید. ما در این مجموعه می توانیم به شما برای این خدمت یعنی تعویض باطری ماشین در محل کمک نماییم. اما توصیه می کنیم قبل از خرید و درخواست باطری راهنمای زیر را که در مورد باطری ماشین های محبوب است را مطالعه نمایید.

مناسب ترین باطری خودرو برای پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ و پژو پارس

باطری خودرو منبع تغذیه است که دارای به برای خرید آن باید یکسری از شاخصه را در نظر بگیرید. خودرو ۲۰۶ و ۴۰۵ از خودروهای محبوب در ایران هستند که تولید آنها در چندین تیپ انجام می شود. اگر باطری خودرو ۲۰۶ شما از کار افتاده و قصد تعویض آن را دارید در اولین شاخصه باید موضوع آمپر باطری را در نظر بگیرید. اگر خودروی شما یکی از تیپ های ۲، ۵ و غیره است می توانید از باطری هایی با ۵۰ الی ۶۲ آمپر استفاده کنید. برای مثال اگر شما از سیستم برقی ماشین خود زیاد کار کشیده و از امکاناتی مثل کولر، چراغ ها، پخش و غیره استفاده می کنید،  بهتر است از آمپرهای بالا مثل ۶۲ استفاده کنید، اما اگر بهره وری شما از این امکانات کمتر است می توانید، از آمپرهایی مثل ۵۰ و ۵۵ استفاده کنید. به طور معمول کارخانه برای باطری فابریک تیپ های ۲، ۵، پژو ۲۰۷ و پژو اس دی از باتری های ۵۰ الی ۵۵ آمپر استفاده می کند. اگر خودروی شما از مدل های بالای ۹۴ است می توانید از باطری های ۷۴ آمپر هم استفاده کنید. ابعاد باطری ماشین ۲۰۶ حدود ۲۱×۱۸×۱۸ سانتی متر است که باید در زمان خرید به آنها توجه کرد.

باطری خودرو مناسب برای ماشین ۲۰۶ در دو نوع اسیدی و اتمی تولید می شوند. اگر شما از افرادی هستید که وقت کافی برای چک کردن دوره ای باطری خودرو خود را ندارید، می توانید از باطری اتمی استفاده کنید، و همچنین اگر به تمیزی بیشتر خودروی خود اهمیت می دهید، این نوع باطری ها مناسب تر هستند. برای خرید باطری ماشین ۲۰۶ باطری های اوربیتال سپاهان  باطری، سوزوکی و صبا باطری توصیه می شوند.

باطری خودرو ۴۰۵ و پژو پارس نیز به صورت فابریک کارخانه ۶۶ آمپر ۱۲ ولت است، اما شما درهنگام تعویض بهتر است برای باطری ماشین ۴۰۵ از باطری ۷۴ آمپر استفاده کنید. برای خرید باطری ۴۰۵ باطری های ایرانی سپاهان باطری و برنا باطری توصیه می شود. ابعاد باطری ماشین ۴۰۵ حدود ۲۸×۱۸×۱۸ سانتی متر است و برای پژو پارس نیز همین ابعاد است. باطری پژ پارس نیز حتما باید از نوع ۷۴ الی ۷۵ آمپر باشد. برای باطری پژو پارس نیز برندهای ۴۰۵ توصیه می شود.

مناسب ترین باطری خودرو برای ال ۹۰

باطری خودرو برای ماشین ال ۹۰ نیز توسط تولیدی های مختلفی عرضه می شود. اگر باطری ماشین ال ۹۰ شما دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد می توانید از باطری ۶۶ الی ۷۶ آمپر استفاده کنید. برندهای مختلفی باطری ماشین ال ۹۰ را تولید می کنند اما شرکت سازنده این خودرو از باطری فابریک ۶۰ آمپر اوربیتال سپاهان استفاده می کند. این باطری ال ۹۰ از نوع اتمی ۱۲ ولت است.

باطری خودرو ال ۹۰ به صورت استاندارد داری ابعاد ۲۳×۱۸×۱۸ است و اگر قصد خرید از برندهای دیگر را دارید این ابعاد را در خاطر بسپارید. باطری ماشین ال ۹۰ را می توان از نوع اسیدی یا اتمی انتخاب نمود که توصیه ما به شما باطری اتمی است. این باطری نیاز به نگهداری خاصی ندارد و در صورت خرابی و جوش آمدن سطح خودروی شما را کثیف نمی کند. همچنین اگر در مناطق آب و هوایی سرد سکونت دارید می توان از محصولات گروه آذرباطری ارومیه یا دلکو کره نیز استفاده کنید.

باطری خودرو ال ۹۰ باید به طور معمول ۳ الی ۴ سال کار کند، به همین دلیل توصیه می شود از باطری ماشین ارزان قیمت برای این خودرو استفاده نکنید.

مناسب ترین باطری خودرو برای انواع پراید و تبیا

باطری خودرو پراید را می توان از برندهای مختلفی تهیه نمود. پراید یکی از پرفروش ترین خودروهای ایرانی است که در تیپ های مختلفی تولید می شود که ۱۳۱، ۱۱۱، ۱۳۲ و غیره از پرفروش ترین نمونه های این خودرو هستند. موتورخودرو پراید برای استارت خوردن نیاز به یک منبع انرژی استاندارد دارد و به همین دلیل می توان از باطری های ۵۰ الی ۶۲ آمپر برای این خودرو استفاده نمود. کارخانه تولیدی برای باطری ماشین پراید از باطری فابریک ۱۲ ولت ۵۰ آمپر استفاده می کند. اما این میزان در صورت صلاح دید شما می تواند تا ۶۲ آمپر هم تغییر کند.

باطری خودرو توسط برندهای مختلفی در ایران تولید می شود. اگر قصد خرید باطری ماشین پراید یا تیبا را دارید ما به شما باطری های ۵۵ و ۶۰ آمپر صبا باطری، سوزوکی، اوربیتال سپاهان و برنا باطری را توصیه می کنیم. به هیچ وجه باطری ها بالای ۶۲ آمپررا برای خودرو پراید استفاده نکنید، چون دینام پراید ۴۵ تا ۵۵ آمپر است و توان استفاده از این آمپر را ندارد. همچنین ابعاد باطری ماشین پراید ۲۳×۱۸×۱۸ سانتی متر است.

مناسب ترین باطری خودرو برای انواع سمند

باطری خودرو سمند یکی از قوی ترین باطری هایی است که در ماشین های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. سمند ماشینی با موتور قدرتمند و همچنین امکانات رفاهی نسبتا مناسب است به همین دلیل برای این خودرو نیاز به یک باطری قدرتمند است. باطری ماشین سمند را می توان از میان باطری های ۶۶ الی ۷۴ آمپری انتخاب نمود. زیرا باطری با کمتر از این قدرت عمر چندانی بر روی این ماشین نخواهد داشت. اگر قصد تعویض باطری قدیمی خود را دارید ما به شما توصیه می کنیم باطری ۷۴ آمپری را خریداری کنید. چون این باطری با سیستم ماشین سمند کارایی بهتری دارد. هر چند که باطری ماشین سمند به صورت فابریک از نوع ۶۶ آمپری است اما، باطری ۷۴ دارای طول عمر بیشتری بر روی این خودرو است.

باطری خودرو سمند را می توان تا ۱۰۰ آمپر هم افزایش داد. اگر شما همواره از کولر، سیستم های صوتی نصب شده، چراغ های زنون و غیره استفاده می کنید می توانید باطری سمند خود را از ۹۰ تا ۱۰۰ آمپر نیز انتخاب کنید. اما این کار زیاد توصیه نمی شود. برای باطری ماشین سمند می توانید از باطری های وایان صبا باطری و یا باطری اوربیتال سپاهان باطری و همچنین سوزوکی استفاده نمایید. اما قیمت باطری ماشین صبا باطری نسبت به اوربیتال سپاهان بهتر است.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی